BLOGAS

gruodžio 2, 2018

Įmonių šventės

Artėjant jaukiausioms metų šventėms draugai ir HR bendruomenė dažnai dalinasi savo džiaugsmu ar nusivylimu. Štai viena kolegė, pakeitusi darbą, nusivylė. Šiais metais įmonės Kalėdinio vakarėlio nebus, įmonė švęs, kai įsikraustys į naują biurą. Kitas pažįstamas skundžiasi, kad norint dalyvauti Kalėdų vakarėlyje reikia pačiam susimokėti. Juokais priduria – matyt reiks keisti darbą. Gera draugė šokinėja iš laimės, šiais metais įmonės vakarėlis bus teminis, todėl reikia pradėti galvoti apie aprangą.

Panašu, kad įmonės renginiai turi nemažą emocinį krūvį ir yra svarbūs. Jei vis dėlto dar abejojat, pabandykite įsivaizduoti savo įmonę išbraukus visus renginius ir tradicijas. Nykoka? Mažų mažiausiai, bet be smagumo yra ir daugiau naudos, gaunamos iš įmonės renginių:

  1. Renginiai padeda formuoti ar koreguoti organizacijos kultūrą
  2. Jų metu galite įvertinti puikių rezultatų pasiekusius, įmonės vertybėmis gyvenančius darbuotojus
  3. Renginiai didina darbuotojų įsitraukimą, motyvaciją
  4. Padeda sustiprinti komandinį jausmą, bendradarbiavimą
  5. Mažina atskirtį tarp vadovų ir darbuotojų
  6. Skatina kūrybiškumą
  7. Gerina vidinę komunikaciją, ypatingai jei organizacijos skyriai išsibarstę per kelias vietas

Tad šį kartą apie renginius, tradicijas ir organizacinę kultūrą.

APIE RENGINIUS KITU KAMPU

Greičiausiai sutiksite, kad elementarus renginys jau neįsivaizduojamas be renginio vedėjo, muzikos (grupė ar DJ), organizatorių (viso renginio ar jo dalies), o taip pat renginio akimirkas fiksuojančio fotografo. Pakalbinome juos apie tai, kokias tendencijas mato, ką pastebi prisidėdami prie renginio sėkmės. Su mumis savo mintimis dalinasi:

  • Evaldas Venskutonis, įmonės BIG EVENT įkūrėjas
  • Gintaras Ignatavičius, įmonės „Mokymų akademija“ vadovas
  • Jurga Urbonaitė, fotografė
  • Remigijus Rančys, muzikantas, kompozitorius, prodiuseris
  • Simona Mocejūnaitė, renginių vedėja įmonėje „Trys Karaliai“

Kodėl įmonėms apskritai reikia renginių ir tradicijų?

Neoficiali veikla, pramogos ir tradicijos renginiuose stiprina kolektyvo komunikaciją, vienybę, lojalumą. Šiltesni santykiai skatina glaudesnį bendradarbiavimą (Simona)

Renginių komandoms tikrai reikia. Renginiai ir tradicijos (su)telkia komandas (Gintaras)

Įmonėms reikia investuoti į komandos ryšį – renginiai suartina žmones (Remigijus)

Renginiai ir tradicijos yra labai svarbi įmonės kultūros dalis, nes jie padeda ne tik burti žmones kartu, tačiau atspindi ir tai, kad įmonei svarbu ne tik darbo rezultatai, bet ir žmonių santykiai, mikroklimatas. Renginių metu galima sužinoti daugiau ir apie įmonę, jos propaguojamas vertybes, pasiekimus, planus ir daug kitų įmonei reikšmingų dalykų (Jurga)

Nes renginys bet kuria formaliąja arba laisvąja forma yra labai stipri motyvavimo priemonė. Patikėkite, parodyčiau Jums tokio renginio pavyzdį, dėl kurio sutiktumėte dirbti vienu kitu šimtu eurų pigiau. Kita vertus, tai vidinių tradicijų išlaikymas. Renginio metu kolegos apsišlifuoja, geriau vienas kitą pažįsta, o HR’ui tai puiki terpė pamatyti kas yra kas, tikruosius darbuotojų veidus. Galiausiai, įmonei surengti kolektyvo renginį kainuoja ganėtinai mažiau, nei padidinti alga (Evaldas)

Kokias tendencijas/naujus įmonių poreikius pastebite?

Tendencija – ateitis, mada, grožis. Atsiradęs poreikis, jog viskas, kas daroma, būtų tikra – jokios matomos apgaulės. Paslaugos, pramogos, atlikėjai gali būti brangesni, tačiau kokybiški. Taip pat – inovatyvūs programos sprendimai (Simona)

Matome, kad renginiuose ieškoma daugiau prasmės, diskusijų apie vertybes, bendros vertės visuomenei kūrimą. Net komandos formavimo renginiai keičiasi į komandos vystymo workshop’us (Gintaras)

Pastebiu, kad įmonės vis dažniau ima organizuoti renginius darbuotojams užsienyje – tiek profesinius, tiek ir pramoginius. Manau, tai yra puiki galimybė derinti korporatyvinius įmonės tikslus su kultūriniais. Pastebiu, kad tokius renginius organizuojančių įmonių darbuotojai yra kur kas laisvesni, atviresni ir net laimingesni, kur kas dažniau besišypsantys (Jurga)

Džiugu, jog vis didesnis kiekis įmonių atiduoda savo renginio organizavimą į profesionalų rankas, patys nebandydami to daryti. Šiuo sprendimu įmonės susifokusuoja ties tiesiogine savo veikla – verslo vystymu, o ne vidinio renginio organizavimu. Įmonės vis dažniau kreipiasi ryždamosi drąsesniems sprendimams, kurie džiugina švenčių kūrėjus (Evaldas)

Nepastebiu nieko naujo – dauguma pasirenka standartiškas pramogas, vienetai ieško originalesnių renginių formatų (Remigijus)

Ar per renginius matosi, kokia įmonėje vyraujanti organizacinė kultūra?

Taip, galima numanyti, pvz.: iš įmonės vadovo sveikinimo kalbos, iš trumpos darbo rezultatų apžvalgos bei tikslų ir siekių pristatymo kitiems metams, iš įmonės administracijos darbuotojų paruoštų papildomų dovanėlių, akcentų ar apdovanojimų. Vienos įmonės, regis, daugiau skatina vertinti darbo rezultatus, naujovių įdiegimą, talentą ir jo vystymąsi, kitos labiau pabrėžia lojalumą, patirtį, pagarbą vyresnio amžiaus darbuotojams, trečios akcentuoja nuolatinį tobulėjimą, sisteminį karjeros vystymąsi (Simona)

Kadangi fotografuoti tenka įvairias įmones ir skirtingus renginius, tam tikri įmonių kultūros aspektai tikrai būna pastebimi. Tarkime, vienų įmonių darbuotojai į renginį atvyksta vilkėdami kostiumus ir kaklaraiščius, kiti – laisvo stiliaus drabužiais. Vieniems rūpi renginyje smagiai praleisti laiką, kitiems – konkretūs jų verslui naudingi ar palankūs sprendimai. Vieni dalyviai aktyviai įsitraukia į praktinius renginio užsiėmimus, juokauja, palaiko vieni kitus, kitus vedėjams ar moderatoriams tenka per prievartą įkalbinėti ir stumte stumti dalyvauti. Manau, visi šie pavyzdžiai daugiau ar mažiau atspindi ir įmonės vidinę kultūrą (Jurga)

O, taip. Vienareikšmiškai. Vienas išmintingas žmogus yra pasakęs ir aš tą įsiminiau visam gyvenimui „Žuvis pūva nuo galvos“. Pvz., įmonė veikianti antrinių žaliavų surinkimo ir perdirbimo srityje, kur žemesnės kvalifikacijos darbuotojų yra ganėtinai daug, planavo savo žiemos renginį. Tam nusamdė mūsų komandą. Tikėjausi, kad įtikti šios srities darbuotojams bus labai sudėtinga, tačiau įmonės vairą tvirtai laikė iššūkių nebijantis vadovas, kuris sutiko priimti mūsų pateiktus organizavimo bei pasiruošimo iššūkius sau bei savo kolektyvui ir rezultate kolektyvas buvo puikiai motyvuotas ir sukūrėm tobulą šventę (Evaldas)

Įmonės kultūra ir vertybės matosi labai ryškiai. Žmonės skirtingi, profesijos skirtingos – vieni nori tiesiog linksmintis, kiti nori kažką naujo patirti, pažinti (Remigijus)

Ko reikia, kad renginys būtų pavykęs?

Renginio sėkmės formulė – tinkama renginio vieta bei laikas, tinkama renginio koncepcija ir estetika, vedėjo sukurta puiki emocija bei pasiūlyta įvairiapusiška programa, tinkama technika, kokybiškas maistas, didesnio masto renginiuose ir įvairus pramogų bei atlikėjų spektras. Renginys turi atitikti dalyvių vertybes bei skonį, turi būti šiltas, leidžiantis jaustis laisvai kiekvienam (Simona)

Reikia tikrai šią sritį išmanančio, kokybiškai dirbančio ir lengvai savo idėjomis nučiuožusio renginių organizatoriaus. Kiekvieną, net rimčiausią renginį, galima papuošti išskirtiniais sprendimais. Žinoma, visa tai netenka prasmės, jei klientas, įmonės vadovybė, yra konservatyvių pažiūrų (Evaldas)

Kad renginys būtų pavykęs reikia, kad komanda patirtų kažką nekasdieniško. Reikėtų kad komanda tą patyrimą išgyventų ir patys kurtų drauge, išvien (Remigijus)

Manau, visų pirma renginys turi turėti idėją ir tikslą – galbūt įmonė nori pristatyti naują produktą, gal renginys organizuojamas norint pritraukti potencialių naujų darbuotojų, o gal tai įmonės darbuotojų Kalėdinis vakarėlis? Priklausomai nuo renginio pobūdžio pats renginys ir jo organizavimas bus skirtingi. Taip pat svarbu, kad renginio dalyviai būtų suinteresuoti jame dalyvauti, kad renginys jiems būtų įdomus, aktualus ir jame jie būtų aktyvūs dalyviai (Jurga)

Koks renginys, kuriame dirbote, paliko didžiausią įspūdį? Kodėl?

Nenoriu išskirti nei vieno renginio, nes kiekvienas, kuriame dirbu, kuriame esu, man – nepaprastai svarbus. Vakaro metu gera jausti šiltą atmosferą, gražias emocijas, matyti laimingus ir linksmus veidus. Galbūt norėčiau paminėti, jog mane žavi, kuomet įmonės renginys trunka visą dieną su įvairiomis veiklomis: seminarai, konferencijos, komandinės rungtys, intelektuali pramoga ir, galiausiai, vakarinė pramoginė dalis (Simona)

Ko gero tas renginys, kuris davė pilniausią laisvę kūrybai tiek organizacine, tiek šou prasme. Didžiulis kelių šimtų dalyvių renginys su nuline vizija ir nuline stadija. Įmonės vadovas išreiškė visišką pasitikėjimą mūsų BIG EVENT komanda, todėl sprendimus su juo suderindavome ypatingai greitai, kas tiesiogiai koreliavo su projekto planavimo sparta. Finale, sukūrėme įspūdingą kasmetinę tradicinę šventę įmonės klientams, o renginį (šventę) kitais metais kūrėme vėl (Evaldas)

Neseniai teko fotografuoti vienos didelės korporatyvinės įmonės aukščiausių vadovų (iš viso pasaulio) susitikimą, kuriame dalyvavo ir visi įmonės darbuotojai (beveik du tūkstančiai). Viena didžiausių šalies arenų buvo pilnutėlė žmonių, kurioje įmonės lyderiai dalinosi savo profesinėmis ir asmeninėmis istorijomis, dalijo patarimus, nestokojo ir juokų. Akivaizdu, kad įmonės vadovams svarbu įtraukti visus darbuotojus į tokius susitikimus ir renginius bei leisti jiems žinoti, kad kiekvienas darbuotojams yra svarbi tos įmonės dalis (Jurga)

Labiausiai įsiminė Integra house, Lietuvos Draudimo, Lietuvos Geležinkelių, Ogmios miesto renginiai dėl nestandartinių erdvių ir netikėto renginių turinio (Remigijus)

 

RENGINIAI IR DARBDAVIO ĮVAIZDIS

Marta Kuzmickaitė-Jurkevičienė, IT įmonių konsultantė, vidinės organizacijų komunikacijos specialistė

Kuriant sėkmingą organizaciją verta prisiminti vieną iš kertinių žmogaus poreikių – priklausyti žmonių grupei. Įsipareigodami kitiems, norime būti tikri, kad esame partneriai ir laikomės susitarimų, pasitikime ir remiame vienas kitą. Kitaip tariant – norime žinoti, kad esame komanda, esame vienas kitam svarbūs.

Stiprius ryšius galima kurti formaliai, pvz., aiškiais procesais, tačiau reikia nepamiršti emocijų, – emocinis, draugiškas ryšys išlaiko komandą darnią pokyčių metu, patiriant sunkumų.

Renginiai ir tradicijos padeda organizacijoms kurti emocijas ir stiprinti ryšį. Renginių gali būti įvairių, pavyzdžiui, mokomųjų, informacinių, skirtų pažymėti įmonės laimėjimus, šventinių ir t.t.

Esu tikra, kad šventės darbuotojams nepadovanosi, – jie turi būti įtraukiami į šventės kūrimą. Organizatoriai neretai prašauna, bandydami savarankiškai nuspręsti, kas pradžiugintų šventės dalyvius.

Pirmiausia siūlyčiau išsiaiškinti, ko darbuotojai tikisi iš šventės. Tuomet – rasti aktyvius žmones iš skirtingų organizacijos dalių, kurie noriai prisidėtų idėjomis bei jų įgyvendinimu renginio metu. Svarbu prisiminti visas organizacijos dalis ir skirtingų sričių, patirties darbuotojus, į planavimą įtraukiant ir neseniai prisijungusius žmones. “Ambasadoriai” ne tik praturtins renginį, bet ir užtikrins, kad jų kolegos lauktų ir aktyviai dalyvautų renginyje.

Šie principai gali būti pritaikomi organizuojant ir kitokio tipo renginius, ypač – mokomuosius. Jei darbuotojai turės galimybę dalintis savo žiniomis su kitais, augs ne tik bendra kompetencija, – stiprės savivertė, prisirišimas prie įmonės, pagaliau – darbdavio įvaizdis.

Visi žinome, kokia įtakinga yra iš lūpų į lūpas sklindanti informacija. Jei organizacija rengia sėkmingus renginius, darbuotojai turi daugiau noro ir priežasčių pasidalinti įspūdžiais iš jų su savo aplinka. Kitas dalykas – jei tie renginiai parodo darbdavio pagarbą ir neapsimestinį dėmesį darbuotojams, šie darbdaviui atsako tuo pačiu, o tai matyti ir iš šalies.

 

Smagių, suartinančių ir įkvepiančių renginių Jums linki HR Hint Online komanda!

Parengė: Asta Mikalajūnienė