BLOGAS

6 kovo, 2020

Trys mokymosi tendencijos: ką jos reiškia vadovams ir personalistams

Nuo tada, kai buvo ištarta frazė „mokytis, mokytis ir dar kartą mokytis” (berods XXamžiaus pradžioje), poreikis mokytis tik didėjo. Jei nesimokysi naujų įgūdžių, neįgysi naujų žinių, tave greitai aplenks visi, kurie tai daro. Negali būti geru pardavėju, vadovu ar personalo valdymo specialistu, jei nesidomėsi naujienomis ir netobulėsi savo srityje.
Tiesą sakant, ne tik savo srityje. Pavyzdžiui, geram vadovui reiktų išmanyti ne tik šiuolaikinės vadybos metodus, bet ir daugelį kitų sričių – nuo bendravimo psichologijos pagrindų iki šiuolaikinių komunikacijos priemonių naudojimo. Per kelis paskutinius metus pamažu keitėsi, o pastaraisiais metais išryškėjo kelios mokymosi organizacijose tendencijos.

-I-
E-mokymai
Dar vadinami elektroniniais, nuotoliniais mokymais. Jei prieš kelis metus dar tik pradėjome apie tai kalbėti, šiais metais vis daugiau įmonių ryžtasi startuoti su e-mokymų projektais. Galimybės įvairios – nuo PowerPoint skaidrių peržiūros (o tai yra nuobodu…) iki interaktyvių e-mokymų, kuriuose dalyviai aktyviai dalyvauja mokymosi procese, atlieka užduotis, sprendžia praktines situacijas. Būtent pastaroji e-mokymų sritis man atrodo daugiausiai žadanti. Tikiu, kad tik per žmonių aktyvų įsitraukimą į mokymosi procesą ir vyksta tikrasis mokymasis. Šiuo metu mes, GoodPeople, kaip tik vykdome keletą interaktyvių e-mokymų projektų, turime keletą demonstracinių pavyzdžių. Kviečiu užsukti pasmalsauti: GoodPeople e-mokymai
Ką čia gali padaryti vadovas ar personalo valdymo specialistas?
Pirmiausia, pasidomėti, kokie šiuo metu rinkoje prieinami e-mokymų sprendimai. O ypač tose srityse, kur jūsų įmonė daro (ar turėtų daryti) pasikartojančius mokymus (darbų sauga,
priešgaisrinė sauga, klientų aptarnavimo mokymai, įmonės vertybių mokymai ar kt.). Būtent šiose temose finansiškai labiausiai apsimoka startuoti su e-mokymais.
Antra, jei jūsų įmonėje jau yra e-mokymosi tradicija, verta pasitikrinti, kiek šie e-mokymai tinka jūsų darbuotojams. Tipinė e-mokymų problema – nuobodus, monotiniškai pateikiamas turinys. Mano nuomone, verta pasirinkti darbuotojų įtraukimo į e-mokymus strategiją: tuomet darbuotojų motyvacija naudotis e-mokymais kyla, ir naujos žinios pasiekia tuos, kuriems jų labiausiai reikia.

-II-
Mokymasis vidiniais organizacijos resursais
Šią tendenciją pastebėjau prieš keletą metų, kai vis mažesnės įmonės ėmė kreiptis pagalbos ruošiant vidinius trenerius. Suveikia paprasti ekonominiai paskaičiavimai: labiau apsimoka paruošti keletą vidinių trenerių, kurie apmokytų visus kitus darbuotojus, nei samdyti išorinius mokymų konsultantus. Ką čia gali padaryti vadovas ar personalo valdymo specialistas? Pasidomėti, kam iš patyrusių įmonės darbuotojų būtų įdomu užsiimti papildoma vidinio trenerio veikla. Tokiems darbuotojams tai būtų tarsi karjeros laiptelis aukštyn ir (tikrai!) rutinos paįvairinimas. O antras žingsnis – sudaryti galimybes vidiniams treneriams išmokti vesti gerus mokymus tokiomis temomis, kuriomis jūsų įmonė paprastai samdo išorinius ekspertus.

-III-
Nuolatinis mokymasis
Tai, ko gero, yra pati pagrindinė sėkmingo mokymo(si) idėja. Tai yra idėja, kad naujų dalykų mokymasis vyksta kasdien, neatsitraukiant nuo darbo vietos, atliekant kasdienines užduotis, klystant ir patiriant sėkmės, diskutuojant su kolegomis ir, be abejo, laikas nuo laiko dalyvaujant geruose seminaruose. Geriausia – tokiuose seminaruose, kurie tokį nuolatinį, kasdieninį mokymąsi katalizuoja ir skatina. Ką čia gali padaryti vadovas ar personalo valdymo specialistas? Pirmiausia – suprasti, kad daugiausia naujų dalykų darbuotojai išmoksta ne seminaruose ar konferencijose, o dirbdami savo tiesioginį darbą ir mokydamiesi darbo vietoje. Tuomet reiktų paieškoti, kaip tokį nuolatinį mokymąsi darbo vietoje paskatinti. Galbūt „užkurti” mentorystės programą? Galbūt – papildyti kassavaitinį susirinkimą klausimu „O ko mes išmokome praeitą savaitę?”. O gal – įkurti savo įmonės biblioteką? Visos šios idėjos yra įgyvendintos ne vienoje įmonėje, bet tai nėra receptas. Verta pagalvoti, pasitarti su darbuotojais ir patiems rasti savo receptą: kas skatintų kasdieninį jūsų organizacijos darbuotojų mokymąsi?

Na ir pabaigai.
Paskelbta pandemijos situacija atneša daug iššūkių: stabdomi renginiai, uždaromos laisvalaikio erdvės, nevyksta koncertai, spektakliai, kelionės. Pristabdomi kursai, seminarai, konferencijos. Tačiau reikia ieškoti ir šviesių pusių. Viena tokių – tai proga apsvarstyti, kaip dalį savo įmonės mokymų perkelti į e-mokymų erdvę. GoodPeople komanda kviečia susitikti, pasivaikščioti gryname ore ir aptarti, kaip sklandžiai startuoti su e-mokymais jūsų įmonėje. Rašykite info@goodpeople.lt ir sutarsime dėl laiko ir vietos.


Dr. Mantas Tvarijonavičius
GoodPeople Partneris | Konsultantas (EuroPsy)