BLOGAS

3 sausio, 2022

30 klausimų apie HR pirmam naujų metų susirinkimui

Organizacijos HR metinė refleksija arba 30 klausimų apie HR pirmam naujų metų susirinkimui

Senųjų metų pabaigoje arba naujųjų pradžioje daugelis žmonių stabteli peržvelgti savo metus, pareflektuoti apie tai, kokie jie buvo, susidėlioti prioritetus kitiems metams ir, galbūt, padėlioti planą, kokių norisi naujų metų, naujo sezono ir pan. Bežiūrint į priekį, rekomenduojame nepamiršti pažiūrėti ir atgal – pamatuoti kelią, kurį jau nuėjome, paanalizuoti kokios buvo sėkmės ir kokie trukdžiai, kas buvo pabaigta, o kas perkelta į naujuosius metus. Įvertinti ir apsidovanoti už visas sėkmes, bei pasižymėti pamokas, kurias turime išmokti.

Dalinamės su Jumis 30 klausimų, kuriuos galite užduoti sau ir/ar savo komandoms, norint apžvelgti personalo valdymo procesus Jūsų organizacijoje: kaip dirbote praėjusiais metais ir ko norėtumėte (ar reikėtų) kitaip. Klausimai apima visus personalo valdymo procesus, nuo darbuotojų paieškos ir atrankos iki darbdavio įvaizdžio.

 


ČIA
galite nemokamai atsisiųsti visų klausimų darbalapį, kurį iškart galėsite naudoti praėjusių metų apžvalgai bei atitinkamų veiksmų planams ateičiai susidėlioti. 



DARBUOTOJŲ PRITRAUKIMAS IR ATRANKA


1. Ar esame išsigryninę koks yra yra mūsų potencialaus darbuotojo profilis ir kaip atkreipti jo dėmesį sraunioje ir plačioje darbo skelbimų upėje? Ar potencialus darbuotojas reiškia tik “nauji” darbuotojai, o gal kiek plačiau: pvz.: kaip elgiamės su išeinančiais ir alumni darbuotojais, kokias galimybes augti vertikaliai, horizontaliai, kiekybe, kokybe suteikiame savo esamiems darbuotojams ir išnaudojame jų potencialą?
2. Kas veikė ir kas neveikė mūsų organizacijos darbuotojų pritraukimo procese,  o ypač komunikacijoje?
3. Objektyviai įsivertinkime savo organizaciją žmogaus, kuris ieško darbo, akimis, kaip vieno iš galimo darbdavių vertės pasiūlymą rinkoje: kokiame rinkos lygyje yra įmonės siūlomas atlygis (ypač mūsų veiklos srities)?  Kaip atlygis koreliuoja su realiomis darbo sąlygomis, papildomomis vertėmis? Kokie yra mano, kaip darbdavio privalumai: ką mūsų darbuotojai iš tikrųjų vertina, kodėl dirba pas mus, kurias įmonės papildomas naudas/vertes daugiausiai išnaudoja ir norės toliau? Kaip konkrečiais pavyzdžiais galime tai suprantamai ir įtikinamai iškomunikuoti tiek viduje tiek išorėje?
4. Kaip, siekiant greičio, išlaikyti kokybę, žmogišką santykį, ką galime automatizuoti atrankos procese?

DARBUOTOJŲ ADAPTACIJA

5. Ar adaptacijos procesas aprašytas, aiškus ir veikiantis? Ką galėtume, kaip organizacija, padaryti, kad adaptcija būtų sklandesnė ir efektyvesnė?
6. Ar turėjome mentorius naujokų įvedimui? Kaip jiems sekėsi/nesisekė? Kokias sritis ir kaip galėtumėte patobulinti ateinančiais metais – koks galėtų būti planas paruošti mentorystės procesą organizacijoje?
7. Kiek laiko skyrėme naujoko įvedimui ir ar to proceso pakako, kad naujas darbuotojas įsitvirtintų ir, kartu, siektume organizacijos tikslų? 

VEIKLOS VALDYMAS

8. Kaip dažnai vyko individualūs pokalbiai su darbuotojais?
9. Ar darbuotojai žino savo asmeninius mėnesio, ketvirčio, metinius tikslus?
10. Ar vadovai teikė kokybišką grįžtamąjį ryšį? Kaip vadovų grįžtamąjį ryšį vertino darbuotojai?
11. Ar vadovai tiksliai žino kokių kompetencijų reikia jų darbuotojams atlikti užduotį ir pasiekti tikslus?
12. Ar darbuotojai savo tiesioginį vadovą vertina kaip stiprią pagalbą siekiant tikslų?

ATLYGIO VALDYMAS

13.  Ar mūsų atlygio valdymo politika, DU sudėtinės dalys ir kaip jos išmokamos,  yra aprašyta?
14. Ar vadovai žino, kaip veikia atlygio valdymo sistema ir ar gali ją paaiškinti savo darbuotojams?
15. Kokį elgesį formuojame su savo atlygio politika? Ar tai yra tai, ko norime savo organizacijoje?

DARBUOTOJŲ UGDYMAS

16. Kaip ir kiek mokėmes praeitais metais? Ar turime išsigryninę kokių mokymų mums reiks 2022 metais?
17. Ar bendravome su komandomis (kiek ir kaip) ir ar turime pokalbių planą su darbuotojais apie jų ugdymo ir augimo schemas kitiems metams?
18. Kokias ugdymo priemones naudojome savo organizacijoje ir kokiomis naujomis reikėtų/galėtumėme papildytii?
19. Ką mes šiais metais kaip organizacija nuveikėme, kurdami besimokančios organizacijos kultūrą? Arba ką buvome užsibrėžę, bet nenuveikėme ir kodėl? Ką darysime kitaip?

DARBO SANTYKIŲ VALDYMAS

20. Kokios rūšies „popieriniai“/ fiziniai HR dokumentai yra rengiami įmonėje?
21. Ar yra patvirtintas dokumentacijos valdymo planas? Ar mes dokumentus tvarkome pakankamai efektyviai?

ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

22. Ar mūsų organizacinė struktūra padeda siekti organizacijos tikslų?
23. Ar esame apsirašę atskirų padalinių/skyrių funkcijas? Ar kiekvienas darbuotojas tiksliai žino visas savo atliekamas funkcijas ir atsakomybes?

ORGANIZACIJOS KULTŪRA

24. Ar mūsų organizacijos vertybės „gyvos”, t.y. ar darbuotojai gyvena mūsų vertybėmis?Kokios jos? Ką padarysite, kad visi žinotų ir vadovautųsi?
25. Kas šiais metais mūsų darbuotojams rūpėjo labiausiai? Kaip mes, kaip organizacija, jiems padėjome?
26. Kodėl mūsų darbuotojai gali didžiuotis, kad dirba mūsų organizacjoje?

DARBDAVIO ĮVAIZDIS

27. Kuo išsiskyrėme iš savo konkurentų? Kokias unikalias vertes pasiūlėme savo potencialiems ir esamiems darbuotojams? Ką tęsime ateinančiais metais?
28. Ką inovatyvaus/naujo/nematyto išdrįsome pabandyti savo darbdavio komunikacijoje (nauji kanalai, formatai, turinys)? Kas pasiteisino, o kas ne?
29. Kokius įrankius davėme savo vadovams, kad šie kurtų ir palaikytų pozityvią darbuotojų patirtį mūsų įmonėje? Kaip rūpinomės ir pačiais vadovais?
30. Ar mūsų karjeros puslapis yra šiuolaikiškas ir patraukiantis dėmesį? Ar turime planą, kaip jį pagerinsime (jei yra toks poreikis)

 


HR akademija – struktūruotai ir sistemingai pateikta teorinė ir praktinė informacija, padėsianti suvokti personalo valdymo procesų esmę ir kuriamą vertę kiekvienai organizacijai | www.hrakademija.lt